Tallulahs Hjerte & litt til

Nå har jeg hatt litt for ganske mye på pinnene litt for ganske lenge. Men jeg har jo SÅ mye jeg vil ha gjort!

I går var dagen for litt ferdigstillelse. Først vil jeg presentere Tallulahs Hjerte.

tallulahs-hjerte1

Disse har jeg hatt lyst til å strikke ei god stund. Jeg kjøpte oppskrifta i Jorids Mønsterbutikk, det er Jorid som har laga dette og mange andre nydelige mønstre.

Jeg elsker det mønsteret, og kommer nok til å bruke det mer. Garnet, derimot, var jeg ikke like fornøyd med. Jeg valgte Senjagarn fra Gjestal, men det er for hardt for min smak.

Så måtte jeg jo prøve å strikke Yummy Mummier etter min egen norske oversettelse, for å «kvalitetssikre». Det er jammen ikke lett når du vet hva du har ment å skrive og kan strikke dem i halvsøvne.

Dessuten ble det en ekstra utfordring i og med at jeg egentlig strikker dem helt annerledes enn det står i oppskrifta (jeg begynner i sida, ikke midt under, og alltid to-på-en-gang).

img_8410

Så alt i alt tror jeg nok jeg brukte mer tid og konsentrasjon på dette paret!

Men det er greit – jeg klarte i alle fall å følge oppskrifta, selv om det nok er siste gang. (NB! Ikke siste par, altså!)

Resten er nokså likt: Magic loop, svart Mini Alpakka og pinner 2,5.

rosa-pelcan-vikingTil slutt måtte jeg bare gjøre ferdig den andre sokken til farmor si Gulljente.

Lillebroren har jo allerede fått sine. Vesla sine er i rosa-ish multifarga Viking Sports Ragg, med en tråd Pelican øverst i vrangborda i tillegg.

For at det ikke skulle bli for tykt og massivt øverst, la jeg opp 33 masker og strikka vrangborda 2 r og 1 vr med en tråd av hver sort. Etter denne «mansjetten» økte jeg til 44 m, slik at vrangborda ble 2 r og 2 vr.

Har jeg så noe igjen på pinnene?

Ha – ha, ikke spør så dumt, da…

  • Nå holder jeg på med Bubo Bubo, marslua i alongen på Hobbyboden.
  • Rett ved siden av meg står en stor plastkasse med kontalongkorga mi oppi. Jeg er kommet til den øverste rekka med halve kvadrater, så det nærmer seg den spennende tovinga!
  • På stuebordet ligger det en haug med Sisu og minner meg på den tigeren jeg fortsatt bare har i tankene…

Og der – i tankene, altså – er det drøssevis av andre prosjekter som vil opp og ut!!!

Stikkord: , , , , , , , , ,

13 kommentar to “Tallulahs Hjerte & litt til”

  1. petronella Says:

    Så flink du har vært – strikket ferdig votter, pulsvarmere og sokker. Alltid tilfredsstillende å få ferdigstilt ting man har hatt liggende ei stund. Lykke til med nye håndarbeider 🙂

  2. Livm Says:

    Så mye fint du har strikket. Nydelige votter,, pulsvarmere og sokker!

  3. Monai Says:

    Nydelige votter!

  4. Astrid Says:

    Heisan svigers,flotte votter! Dei må eg og laga…..ein gong. Kor blei du av i dag?? Strikkepinnane og eg venta på deg på hyttå!!!
    Klem frå svigersen!!!!

  5. monicas Says:

    De vottenen var nydelig…garnvalget er ganske viktig, å man prøver seg vel litt frem…prøve og feile det e vel det vi lære a….å ha mange ting på pinnan, veit æ alt om..sukk…driv å syr på nå blondekanta på et æ ha laga i februar, før æ får lagt det ut på sida mi, å i tellegg har æ ei hue, og et teppe på vent,,..sukk….koselig blogg du har foresten..:)

  6. Ann Karin Says:

    Møye fint her ja. Vottar,Yummy Mummier og sokkar.
    Eg har sagt det før ,men kan sei det igjen . Eg e så imponerte av alt det fine du lage.
    Ønske deg ein førtsatt fine søndag.

    Ps: Ser svigers etterlyse deg. ; ) He,he Forstår hu itje at du må bli ferige med adle tingå. : )))

  7. teshastrikk Says:

    Svigers, da, ingen sa te meg at du og strikkpinnane va der! Eg komme sterkare igjen… te påske!
    He, he – ikkje bara det Ann Karin, eg hadde ein haug av kler så måtte strykast! Strikketøyet kan eg ha med meg, men ikkje stryketøyet…
    ;-)))
    Ellers: takk for at dåkke e ein trofaste heiagjeng!

  8. trulte Says:

    nydelige votter og pulsvanter du har strikket.

  9. Pinnepenn Says:

    Du har vært effektiv, så mye fint du har lagd.

  10. Solveig Says:

    Skikkelig nydelige votter – det var nok et konsentrasjonsarbeid. Det er deilig når noe blir ferdig, og man kan starte på noe nytt med god samvittighet.

  11. Chawo Says:

    Nydelige votter og flotte pulsvanter,du har strikket.Likte sokkene godt også jeg.

  12. Loppelill Says:

    Du er effektiv! De vottene er bare nydelige. Pulsvantene og sokkene var også flotte. Du er ikke arbeidsledig med det første du heller 🙂

  13. Ruth Synøve Says:

    NYDELIGE votter altså, virkelig:) Og lekre pulsvarmere, for ikke å snakke om søte og herlige sokker. Blir nok glad for de kan jeg tenkte meg:) Her var det mye fint å titte på. Takker for titten.

Legg igjen en kommentar

