Farmordag 2

I dag var det Lillegull (3 1/2 år) sin tur til å få sin «farmordag». Vi har blant annet vært og spist lunsj på kafé, Tøtta, Lillegull og farmor.

Akkurat det kunne fort ha blitt en vane viss jeg hadde «ledige» dager til vanlig… I går var jeg også på kafé og spiste lunsj sammen med to av ungene mine – Tøtta og lille-storebroren.

Nå har vi nettopp spist middag, Lillegull og farfar har kost seg med Tom&Jerry-kjeks og nå har de kledd på seg for å gå ut og kløyve og lø ved.

img_83791

I går begynte jeg på et par sokker i Viking SportsRagg til farmor sin Gullklump.

For å «stashe opp» sokkene en smule strikka jeg litt av vrangborda med en tråd Pelican i tillegg.

Det falt tydeligvis i smak – i alle fall gikk han rundt med den første sokken på til den andre var ferdig!

Jeg har garn klart (klart det…) til et lignende par i rosatoner til Vesla på 6.

Jeg klarte å komme meg ut av en garnbutikk i dag uten nesten uten garn.

Bare to nøster Senjagarn i rødt og svart med tanke på vottene «Tallulahs hjerte» som stadig står på «skal-bare»-lista mi…

Og tenk så traff jeg en kollega som var ute og «luftet» mannen og pulsvarmerne jeg har strikka til henne. Hun så ganske så fornøyd ut!

Fornøyd var også Karhu, som fikk «Embossed Leaves»-sokkene i posten i dag, som en liten takk for alle nøstene med Gjestal Frost jeg fikk av henne.

Det er så gøy å overraske!!!

Stikkord: , , , , ,

5 kommentar to “Farmordag 2”

  1. Hannesol Says:

    Søte sokker, det gjorde seg med pelikankanten. Så koselig det hørtes ut med kafébesøk! God helg🙂

  2. trulte Says:

    Flotte sokker du har strikket. Fin farge også.

  3. Ann Karin Says:

    Kule sokker til lillegutt.
    Ønske deg ei fine helg Tesha.
    Nå skal eg strikke litt. Tro det eller ei…
    Har nesten ikke strikka på to dager.
    Armen kjennes litt bedre ut, så nå e det på an igjen. : ))))

  4. Loppelill Says:

    Stilige sokker! Så koselig med kafè besøk🙂

  5. sirkeline Says:

    kjempe fine sokker. Kjekkt at du koser deg ilag med barnebarna dine, det gjør jeg og. I går hadde jeg to barnebarn på 2 og 6 år pga at faren deres kom på sykehus. har nettopp strikket to vm gensere til de to yngste bb, og holder nå på med islender til den på 6. Koser meg med strikkingen. Ha en fin dag.

Legg igjen en kommentar

