Babysett & litt til

Det er et gratismønster fra Garnstudio som jeg har benyttet flere ganger. Denne gangen har jeg brukt flerfarga Viking Frøya til lua og vottene, og hvit Baby Ull til skjerfet og snorene. Det skal være en liten oppmerksomhet til en kollega som nettopp fikk en sønn – viss ikke gutten vokser ut av det før han får det, da…

img_8364

Ellers la jeg det meste av «vinterferie-prosjektene» til side for å prøve Gjestal Frost, sokkegarnet jeg fikk av Karhu!

Det var et ypperlig sokkegarn, elastisk og godt å strikke av. Dessuten virker det sterkt og godt.

Jeg er ferdig med en sokk, men går som vanlig iden samme «fella»: i min iver etter å prøve ut nye oppskrifter kombinerer jeg flerfarga garn med mønstre som «hadde fortjent» bedre.

img_83471

Da ender det fort med at garn og mønster «slår hverandre i hjel»…

Denne gangen gjaldt det mønsteret «Embossed Leaves» fra boka «Favorite Socks».

Men pytt, pytt…

Jeg kan strikke flere sokker, jeg, både med sokkegarnet og mønsteret  – hver for seg!!!

img_8353I går var jeg så heldig å få frisørtime, så nå er jeg både nyklippa og oppfriska i fargen. Det trengtes…

I dag har jeg «kvinnet med opp» til å jobbe med noe «kontorarbeid» jeg måtte ha med meg hjem i vinterferien.

Jeg sto opp tidlig og jobbet flere timer i strekk. NÅ har jeg en god Cappuchino ved siden av meg, og beina på en stol – og er STORfornøyd med meg sjøl!!!

Stikkord: , , , , , , ,

4 kommentar to “Babysett & litt til”

  1. Livm Says:

    Nydelig sett du hadde strikket, så her er det nok en kollega som blir glad.

  2. Arielle Says:

    Helt utrolig flott baby sett.
    Nydelig farge og sjateringer på garnet og.
    Ha en fin dag.

  3. Ann Karin Says:

    Wow.. Det babysette blei knall fint. Likte knall gått fargane du har brukt.
    Eg blir barra meir og meir glad i vikinggarnet. Nå har eg tenkt å strikka ein tunika i Viking Balder. Det er nytt garn for meg. Tjokt va det og. Men harligt mjukt. Vett ikke når eg blir ferige elle om eg blir ferige. Har så vondt i armane for tiå.(va nogen så sa eg måtte legga strikke vekk ei stond,men eg høyrte itje på det øyra)

    He,he
    Nå må eg og sjaina meg opp litt,ikke til frisøren ,barra ein tur i dusjen.
    Ønske deg ein fine kveld.

  4. hisae Says:

    Nydelig sett du har laget, heldig den som får babysettet. Kikket i bloggen din, her var det mye fint

Legg igjen en kommentar

