We call him Spidey…

Denne lua, We call him Spidey, har jeg strikka en gang før. Den er både artig å strikke og populær blant de små!

Jeg brukte Sisu begge gangene, men siden jeg synes å huske at den første lua ble litt liten, gikk jeg opp en halv pinnestørrelse denne gangen, til nr.3.

I «redsel» for at kanten skulle bli for stram tror jeg at jeg gikk til den andre ytterligheten, og at denne kanten ble litt i løseste laget…

img_8339

Jeg skal tenke på saken, og dessuten tar jeg den nok med meg til Astrid (Svigers) i dag, så kan hun være min konsulent. Problemet er i så fall ikke større enn at jeg kan «frogge» den kanten som er bretta og sydd fast inni lua, og strikke ny «feil vei». Vi får se…

Sist jeg laga lua strikka jeg de matchende vottene også, og i tillegg «slo jeg meg løs» og improviserte et sokkepar i samme slengen!

spiderman-sett3

Forresten, Astrid, har jeg nevnt at jeg gleder meg til middagen i dag? Topp meny, topp «selskap» og helt toppers at det «er lov» å ta med strikketøy…

Gubben gleder seg også, men han stiller nok i klassen uten strikketøy! La oss godta litt båtprat…

Og gjett hvem som ser fram til ei ukes vinterferie???

JIPPI!!!

Stikkord: , , , , ,

21 kommentar to “We call him Spidey…”

  1. trulte Says:

    Veldig artig lue. Har strikket vottene til lua tidligere, men ser nå at det mulig ville vært en artig lue også til barnebarna.

  2. Strikkefrua Says:

    Hei.
    Denne lua har ligget på min ønsker å gjøre liste lenge. Der er den ikke ensom, men har aldri kommet i gang med den. De er flotte.
    Heldige du som starter vinterferie nå, jeg er akkurat ferdig med min.

    Og tusen takk for de nydelige yummi mammis (ble det rett?)

    De er allerede flittig brukt, nydelig grønnfarge.

    God vinterferie.

    Hilsen Elin

  3. Raglan Says:

    Utrolig fint.

  4. teshastrikk Says:

    Takk, begge to!
    Til Elin: Det er vel unt – som jeg allrede har sagt!
    Tja… Egentlig bærer de de lettvinte navnet: «Linda K’s Yummy Mummy Wristwarmers», men jeg kaller dem stort sett Yummy Mummies…
    Kos deg på jobb, da – og send noen vennlige tanker som sitter her og koser meg!

  5. Livm Says:

    Flott lue du har strikket. Flott sett også, dette er nok kjempepopulært!

  6. Ann Karin Says:

    Skrive under på at dette er populært.
    Tøffe sokkar du har komponert og da.
    Ønske deg ein fine søndag.
    Kosa deg i selskap.

  7. Linda Says:

    Utrolig kult sett dette.🙂

  8. petronella Says:

    Råflott🙂

  9. Chawo Says:

    Kjempefin lue,du har strikket.Det rette er vel å si hele settet da.For det var jo flott.

  10. Marit Says:

    Flott lue, den er morsom. Jeg har også strikket to av den. Og Tesha – endelig er jeg ferdig med mine Yummy Mummies!!! Takk for inspirasjon til å strikke dem. De har litt småfeil her og der, gikk surr i omgangene på flettene på den første. Og da jeg skulle begynne å øke til tommelen på den andre fant jeg ikke mønsteret jeg hadde printet ut. Og bare begynte, men ble selvfølgelig litt feil……. Men jeg er kjempefornøyd likevel, tror bare det er du som ville se feilene🙂 Har du tall på hvor mange par du har strikket? Ha en riktig god vinterferie – kos deg med strikketøyet!

  11. Elin Says:

    Så tøft! Makan… Men jeg lurer veldig på èn ting… Hva vil det si å «frogge»?! Det var et uttrykk jeg aldri har hørt før…. Så mye fint du lager, sukk…

  12. teshastrikk Says:

    TAKK!!!
    Til Marit: Vi prøver og feiler, alle sammen , det er derfor vi blir så gode! Har vel nesten mista tellinga, men trur jeg holder på med nr.13 (i alle fall..).
    Til Elin:
    Frogge er et artig uttrykk, gitt! Du vet i gamle dager – da folk ikke turde si f.eks. «bjørn»? De sa heller «Bamse» osv.
    Vel – «frogge» er det samme som å rekke opp. Utrykket er (selvsagt) engelsk (amerikansk), og har sin opprinnelse i lyden froskene (frogs) lager: «Rip-rip» (eh… «kvekk, kvekk). Og verbet «to rip» betyr altså «rekke opp»…
    Virkelig en omskrivelse, altså!
    Ellers: tusen takk for fine ord!!!

  13. Zirkona Says:

    Flott lue!
    Settet mener jeg at jeg har sett før, men det blir ikke mindre stilig av den grunn!

  14. teshastrikk Says:

    Det stemmer, Zirkona! Det settet strikka jeg i sommer! Denne gangen ble det «bare» med lue…

  15. Birgith Østnes Says:

    Hei Tesha🙂

    Noe jeg lurer svært på er; hva er Magic Loop? Kanskje et dumt spørsmål, for det virker som om alle på «snella» vet hva det er. Men ikke jeg😦
    Er det en måte å strikke på eller….?
    Du strikker så mye fint. Har kikket meg om her på siden hjemmesiden din og lar meg stadig imponere. Har lagt den til på favoritter:))

    Da må du ha ei god helg.

    Hilsen Birigth/Løvetann :))

  16. sirkeline Says:

    hei, kan du være så snill å si meg hvor jeg finner oppskriften på det settet? Det var kjempefint.

  17. teshastrikk Says:

    Hei, sirkeline!
    Jeg har lagt direktelenke til lua i innlegget. Det står med blå skrift. Bare klikk på det!
    Vottene husker jeg ikke i farten, men det er ei gratisoppskrift fra Internett det også.
    Sokkene har jeg designa sjøl – men dessverre ikke skrevet ned noe oppskrift på.
    Håper dette var til litt hjelp!

    Til alle dere andre også: tusen takk for hyggelige kommentarer!!!

  18. sirkeline Says:

    hei. Takk skal du ha. Du lager mye fint.

  19. Elisabeth Says:

    Tenkte jeg skulle strikke sånn sett nå..hvor fant du mønster på vottene?🙂

  20. Elisabeth Says:

    fant dem…:-)

  21. teshastrikk Says:

    Flott! Jeg har som vanlig vært på hytta hele helga – så da er det godt du er «sjølhjulpen», Elisabeth! Lykke til, da!😉

Legg igjen en kommentar

