Babyboom

Jeg må nok til og børste støvet av flere «gamle» oppskrifter, eventuelt la meg inspirere av noe nytt?!?

«Alle» venter visst baby til sommeren… Noen nære, noen litt fjernere.

Uansett, en liten unnskyldning for å ha gleden ved å «babystrikke» litt er alltid velkommen!

Nå har jeg et koselig sett fra Garnstudio på pinnen. Dette har jeg laga flere ganger før, men nytt denne gangen er at jeg strikker det i flerfarga garn, Viking Frøya. Deilig garn å strikke av!

img_8331

Jeg strikker den minste størrelsen, det skal bli en liten oppmerksomhet til en kollega som nettopp fikk en liten gutt!

Ellers er jeg «på jakt» etter en oppskrift på guttegenser til farmors Lillegull. Han er vel 3 1/2 år og skikkelig «arbeidsmann» for tida! Så det må enten være hammer, tang, sag & lignende til motiv, eller eventuelt dyremotiv…

Ser for meg tynt til mellomtynt ullgarn – så Smart blir litt i tjukkeste laget, tenker jeg.

Kanskje Silja? Eller Sisu?

Som dere forstår tenker jeg høyt nå – og tar takknemlig mot gode idéer og kreative innspill…

Nå har jeg vært en liten rundtur i «Bloggland»  –  som vanlig er det mye flott å se, og mye kjekt å lese. Denne gangen blei jeg ei stund hos Lill, som feirer over 10000 besøk på bloggen sin med å gi gaver – i stedet for å få! Ikke verst!

Stikkord: , , , , , ,

4 kommentar to “Babyboom”

  1. Zirkona Says:

    Er overrasket over hvor lite jeg finner til gutter. Ikke lett det der. Set blir å lage mønster når jeg skal ha med en gave til mine nevøer. Har som du sikkert vet laget Toget Thomas i str. 4 år, men det var jo ikke det du spurte om. Har du et godt grunnmønster til genseren i passende garntykkelse, vil det være greit å lage rutemønster av selve motivet. Får du ikke andre «napp», kan jeg prøve å bidra.

  2. teshastrikk Says:

    Hei! Det er den framgangsmåten jeg har brukt sjøl flere ganger, så det blir sikkert løsningen denne gangen også.
    Det er jo ei slags trøst at andre og har det på den måten…
    Jeg må bare få «skuflet» noen andre mindre prosjekter vekk først, for jeg vet at jeg trenger litt tid og konsentrasjon når jeg skal «pusle sammen» noe sånt. Det skal jo fortrinnsvis være GØY også!

  3. Marit Says:

    Takk for bursdagsbesøk, håper du syns kaka var god🙂, det syntes ihvertfall vi.
    Blir spennende å se genserprosjektet ditt etterhvert.
    Baby lua var fin, fine farger også.

  4. Marit Says:

    Hei igjen, Trodde jeg allerede hadde gitt deg denne awarden, men fant ut at jeg har ikke det. Du fortjener den virkelig. Bloggen din er veldig koselig og inspirerende! Du finner awarden på bloggen min🙂

Legg igjen en kommentar

