Babysett

Babysettet er ferdig – med god margin. Det er ennå leeenge igjen til terminen.

Men det er så velsigna lett og greit og kjekt og motiverende å strikke babytøy – så jeg måtte bare se det ferdig!

img_8301

Settet er strikka i Lanett, sjøl om oppskrifta er fra et gammelt Dalegarn-hefte. Størrelsen er 9-12 mndr, og jeg brukte litt over tre nøster. Dessuten strikka jeg bolen to mønsterrapporter lengre enn det som sto i oppskrifta, for jeg syns det virka altfor kort.

img_8312img_8313img_83111img_8298

Stikkord: , ,

8 kommentar to “Babysett”

  1. Ann Karin Says:

    Supert fint baby-sett.
    Gammalt hefte seie du.
    Kan det vær 20 år?. Eg meine eg hadde detta sette t jentå mi.
    Jaffall ligna det voltsomt.

  2. teshastrikk Says:

    Å! Nå e eg imponerte! Kjøpte det då Tøttå va liten – hu blir 20 i vår!!!
    Ekstra klem te deg!

  3. Astrid Says:

    Sååååå fint det ble,va du er dyktig! (svensk altså…..)
    Kanskje eg burde det strikka et sånt sett te den «nya» jentå ? Ka du trur,svigers?
    Stor klem te deg frå ei litt slakke svigerinna…

  4. teshastrikk Says:

    Takk! Ja, det syns eg du ska! Huff, det va ikkje kjekt å hørra at du e slakke!?! Du har ikkje fått «flonså» vel???
    Trøsteklem!!!

  5. trulte Says:

    Nydelig babysett. Koselig med mønstre i fra litt eldre tider.

  6. Marit Says:

    Så lekkert babysett! Synd heftet er så gammelt, da er det vel ikke i salg lenger. Synes det er så pent med slik felling til baby.

  7. teshastrikk Says:

    Nei, heftet er nok utgått på dato – men det er ikke mønsteret!
    Jeg er helt enig i at det er en flott felling, men så liker jeg rundfelling på gensere til større barn også! Det er noe eget med det at fellinga inngår som en del av mønsteret. Dessuten gir det en veldig god passform!😉

  8. Livm Says:

    Nydelig sett du har strikket.

Legg igjen en kommentar

