Kontalongen

JA! Nå er jeg også i gang!

Dette var spennende og moro. Starta med å lese gjennom utskriften av mønsteret og arbeidstråden på Trådsnella. Til å begynne med klødde jeg meg veldig i huet og tenkte at dette ville bli i overkant innvikla…

Men SÅ begynte jeg å lese det Zirkona hadde skrevet i stedet for det jeg trodde hun hadde skrevet – og det hjalp! Så nå har jeg god tro på prosjektet!!!

Stor takk til Zirkona – jeg vet hvor mye arbeid det er å «dele» sånne instruksjoner opp i spiselige porsjoner og greie å forklare med ord uten å kunne holde fram arbeidet og si: «se her». Kjempearbeid.

Bunnen i korga mi blir i mørkegrønt, grått og off-white. Lenger oppe blir det muligens noe turkis, kanskje noe lysere grønt og i alle fall endel rødt… Jeg er i alle fall veldig spent på fortsettelsen!

img_8279

Ute er noe såpass sjeldent som MYE snø. Og de som kjenner meg vet hva jeg syns om den saken!

img_8278

Bildet er tatt inne fra stua og viser veien vår, med hovedveien nede omtrent midt på bildet. Jeg kan love at bakken ned mot hovedveien (eller helst opp fra…) ikke er noe du tar fatt på med lyst når det snør…

Jada, jada, jeg kan strekke meg til å si at det ser pent ut. Men jeg foretrekker faktisk snø som kommer ned ferdig måka! Og for å gjøre poenget mitt helt klart: Hvor er klimakrisa når du trenger den???

Tror jeg blir inne og strikker idag, jeg…

Stikkord: , ,

4 kommentar to “Kontalongen”

  1. Tanja Says:

    Så morsom along da!!! Dette ser kjempespennende ut, og kjenner jeg er litt misunnelig på kurven… Lykke til, og gleder meg til å se den ferdig!
    Snø ja….. Her har det snødd tett hele dagen, og nå synes jeg det er nok. Trøster meg med at det er helg og innevær da:) Ha ei fin helg:)

  2. Astrid Says:

    Glede meg te å se korgå di ferdige! Det ser jaffal spennande ut.
    Eg lika ikkje snø i det heila tatt,lengta itte våren og hyttekos ved SJØEN!

    Nå e kompisen din,jentå hans og minien i akebakken.Håpa ikkje det blir nåken brekte bein. Eldsta barnabarnet måtte sy fira sting i kneet i går,hu kræsja med ein stein hu ikkje såg på grunn av den …..snøen.

    God helg videre svigers og goe klem fra meg.

  3. teshastrikk Says:

    Jøye meg! Du får trøsteblåsa fra gammeltante, då! Hilsa te kompisen og heile butikken…
    Nå e eg ferige med bånnen, ska ta bilde av an snart.
    Helgaklem te deg og!

  4. Dorthe Says:

    Helt enig.. hvorfor kommer ikke den sneen ferdig måkt…..jøøse er det dominoskrikk du holder på med? det blir jo kjempefint:)

Legg igjen en kommentar

