Stripey

Stripey er februarlua i luealongen på Hobbyboden. Det var et alle tiders mønster, herlig å se hvordan fellinga «laget» lua. Jeg hadde jo egentlig mer enn nok garn i lageret mitt lagrene mine, men siden jeg ville at lua skulle ha et «mykt»uttrykk valgte jeg å kjøpe nytt…

Valget falt på Alpa fra Europris, siden jeg jo var der likevel tirsdag kveld! Jeg brukte pinner nr. 3,5. Fargene, blått og brunt, er veldig fine sammen, synes jeg.

Lua var rask å strikke, det gikk på en kveld.

Det rare var (vel, ikke egentlig…) at Svigers og jeg hadde valgt helt like farger til lua (men ikke samme garntype) uavhengig av hverandre – slå den!!!

img_8270

img_8264 img_8267 img_8268

Stikkord: , , , ,

13 kommentar to “Stripey”

  1. Ann Karin Says:

    Stiligt mønster.
    Dette va jo ei knall fine guttelue.
    Syns ikke det er så lett å finna fine gutteluer.
    Digge ,fargene du har valgt.

  2. teshastrikk Says:

    Takk! Nei, fine gutteluer er ikke alltid like lett å finne, men nå har jeg to favoritter allerede, takket være luealongen på Hobbyboden: The Boy Hat og Stripey!
    ;-)))

  3. Astrid Says:

    Knallflotte lua,og hu va jo heilt like mi!!! Me tenke møkje likt,svigers og lika supert!
    Takk for at du hadde tid te å hjelpa meg å legga inn bilder i dag!
    Store klem te deg!

  4. Chawo Says:

    Flott lue i flotte farger,du har strikket.

  5. teshastrikk Says:

    He, he – du og meg, vettu! Klart eg hjelpe viss eg kan…
    Samen e me dynamitt!!!

  6. Livm Says:

    Tøff lue du har strikket!

  7. trulte Says:

    Veldig fin lue, og så flotte farger.

  8. Elin Says:

    Så utrolig tøff lue!- har forsåvidt sett andre har strikka den- men de fargene du har valgt syns jeg fremheva effekten i stripene så fint! Ha en fin helg!

  9. Maibritt Says:

    Flott lue, synes stripemønsteret i disse luene er så artig.

  10. Løven Says:

    Den var stilig,strever litt med fine gutteluer ja.De er jo helst litt kjedelige og vanlige..Men denne var fin.

  11. Dorthe Says:

    Det er en kjempefin lue:) Ha en fin fredag:)

  12. torirot Says:

    Hyggelig at du likte lua🙂
    (Sant at det ikke er så lett å finne fine gutteluemønstre, så når man bare har gutter i familien, får man heller finne på noen selv…)

  13. Mona Terese Says:

    nydelig lue!🙂 mulig å få mønster?? venter på invite så får ikke tak i det enda:( men strikke gleden er der allerede da:) kan sende oppskr. på mail tereze_m@msn.com

    om jeg får den da:P

Legg igjen en kommentar

