«Havfrue»-pulsvarmere

I forgårs gjorde jeg ferdig mitt andre første par Nereid Fingerless Gloves.

Innvikla? Ikke etter denne forklaringa!

Jeg strikka først én pulsvarmer i nydelig petroleumsblå Silja. Praktfullt mønster, men litt lang etter min smak (nærmest armvarmer). Dessuten stussa jeg litt over at mønsteret skulle strikkes akkurat likt på den andre vanten, mens jeg ville hatt det speilvendt!

Dermed ble altså den ene lagt litt til sides (midlertidig mini-UFO).

Så starta jeg på par nummer to, og da ville jeg prøve meg med flerfarga garn i tillegg. Dette paret strikka jeg kortere (én mønsterrapport, 22 omganger), og dessuten speilvendte jeg ved å strikke mønsteret «baklengs» og justere fellingene. Det gikk bra. Det eneste aberet var at jeg syns at mønsteret kommer mye bedre til sin rett i ensfarga.

Da var vi tilbake til start.

Jeg så på den aller første vanten i tre sekunder, så rekte jeg opp til skaftet var så kort som jeg ville ha det, og så bar det på’an igjen. Nå satt jo mønsteret rimelig godt i fingrene, så snipp, snapp, snute – der var også det paret …

ferdig!!!

nereid

img_8187Her har jeg lånt Tøtta sine hender til modell. Fargen på bildet stemmer ikke helt med virkligheten på grunn av blitzen. Bildet i bloggen 17.1 stemmer mye bedre!
Til sammenligning er dette (nesten hele) den «lange» varianten.

Stikkord: , , ,

Legg igjen en kommentar

