Drop stitch skjerf

Jeg har småhangla litt i det siste, og i natt måtte jeg stå opp og ta en paracet for å få sove. Likevel var jeg totalt uforberedt da jeg skulle si go’måren til Gubben – og stemmen var borte!

Ja, ja, så var det å bli hjemme fra jobb, da. Krype til køys med to dyner og ei varmeflaske og sove noen timer til.

Jeg har forsåvidt fått stemmen igjen, men den duger jammen ikke til mye…

Fingra, derimot, har jeg ikke problemer med. Det har blitt noen timer med TV og strikking. Dermed ble «Drop stitch»-skjerfet ferdig. Jeg har brukt Fabel, og la opp 46 m på pinne 4,5. Skjerfet skal matche mine nye «Nereid Fingerless Gloves».

drop-a-stich1

drop-a-stich-utsnitt1Mønsteret er henta på Ravelry, og lenka ligger her: «Drop stitch scarf».

Det finnes også en norsk oversettelse.

Stikkord: , , ,

8 kommentar to “Drop stitch skjerf”

  1. Løven Says:

    Dette skjerfet har jeg oppskrift på en eller anna plass,står på skal lage lista.Den er ganske laaang etterhvert.

  2. Astrid Says:

    Så fint det ble ! Har strikka to stykker i garnet Bris og begge ble gitt bort til jul.Kanskje jeg skulle ha strikka et til meg sjøl for en gang skyld. God bedring,svigers !!!!!

  3. Zirkona Says:

    Kjempefint! Det er en morsom teknikk. Så fint det ble med de fargene! Har strikka dette i tynt, tynt enfarga rosa garn. Ligger på bloggen min på Norge123 . Der er det også link til det norske mønsteret, mener jeg.

  4. teshastrikk Says:

    Hei, folkens! Ja, det er en både morsom og enkel teknikk.
    Til Zirkona: Jeg har sett hvor fint det er i ensfarga også, i bloggen din! Jeg har lenka til den norske oversettelsen inni lenka!
    Til Løven: Lang liste – he, he – det kan jeg alt om!
    Til Svigers: Takk, eg e’ ikkje sjukt sjuke – men de’ e’ litt vanskeligt å jobba når stemmen ikkje funke. Eg har de’ best når eg sitte heilt i ro & drikke te… Hilsa masse!!!

  5. Marit Says:

    Så fint skjerfet ble. Jeg har det også på skal lage lista. Jeg holder på med den første Yummy Mummien men har ikke samme farta som deg🙂 Gikk litt i surr med omgangene så det ble litt ekstra fletter underveis, men orka ikke plukke det opp. Får heller si det er min personlige vri😀.
    Jeg skal ha dem selv så da går det bra likevel.
    Håper du er bedre med halsen din, godt du har et garnlager å ta av!
    God bedring!

  6. teshastrikk Says:

    Takk, Marit!
    Automatikken kommer etterhvert… Jeg plundra vel litt mer med første par enn de andre.
    I dag har jeg vært på jobb, og stemmen holder ennå, så bank i bordet…
    ;-)))

  7. Loppelill Says:

    Så nydelig skjerf! Kjempe fin blogg du har:)

  8. teshastrikk Says:

    Tusen takk, Loppelill! God helg til deg!!!

Legg igjen en kommentar

