Fabel-aktig!

Nå er det første andre paret ferdig! Det som jeg strikka i Fabel.

Det første paret består fortsatt bare av én pulsvarmer, og kan pr. definisjon ikke kalles et par…

Jeg gjorde et par endringer i forhold til det opprinnelige mønsteret. Først det at jeg laget selve «skaftet» kortere, faktisk en hel rapport (22 omganger).

Men den største forandringen var at jeg så gjerne ville ha en høyre- og en venstrevott. I oppskrifta er de like, antakelig på grunn av mønsteret.

Sta som jeg er (ikke sitér meg på det, vær-så-snill), fikk jeg til å speilvende mønsteret. Det var ikke så store justeringene som skulle til, heller.

Ett minus: mønsteret syns mye bedre med ensfarga garn!

img_81942

img_81951

Så nå er jeg den lykkelige eier av et par fabelaktig artige, varme og gode pulsvanter. Skal jeg strikke meg et matchende skjerf, mon tro? Og sokker?

Hekta, hekta, hekta…

Stikkord: , ,

2 kommentar to “Fabel-aktig!”

  1. Ann Karin Says:

    Det va et fint par. Nydeligt mønster.
    Skal vera enige når det gjelder mønster og ensfarget.
    Mønstere komme møøøøye bedre frem i det ensfargede.
    Men ka e problemet for deg. : ))) Vips, så har du ferdig et par i ensfarga og.
    Når kvelden er omme så komme vel bilde av et helt sett.
    Du er en racer,med dei pinnane.

  2. teshastrikk Says:

    He, he… De’ e’ måte på alt! Men konklusjonen e’ jo glassklare: eg må strikka et par som både e’ så korte så eg vil ha di, og så e’ einsfarga…
    Sånn e’ de’ me’ den saken!

Legg igjen en kommentar

