Nereid Fingerless Gloves

Dette er min siste «forelskelse»: Nereid Fingerless Gloves.

Jeg har titta på dem ei god stund på Ravelry. Men så måtte jeg bare ta pinnene fatt.

bla-nereid-2Først greip jeg et nøste petroleumsblå Silja jeg hadde liggende (tenk det…).

Det var en kjempestilig farge til disse Havfrue-pulsvarmerne! Ja, for de går nemlig under det navnet også: Mermaid Gloves. Begge er avleggere av Pomatomus-sokkene, som jeg sjølsagt også har på «må-bare»-lista mi!

Nei, nå snakker jeg meg helt bort, gitt!

Saken er at jeg syns den første pulsvarmeren ble for lang – nærmest en armvarmer…

lilla-nereid1Så jeg kjøpte meg nytt garn (tenk det…). Denne gangen flerfarga Fabel i lillatoner.

Nå strikka jeg litt kortere og fant ut at lengden ble perfekt! Mønsteret, derimot, kom bedre fram på den som var ensfarga…

Dermed sitter jeg her med to pulsvarmere som slett ikke er par…

Heldigvis har jeg aldri lidd av «jeg-orker-ikke-strikke-mer-enn-en-av-hver-sort»-syndromet! For to pulsvarmere til må jeg ha – en til hver av de enslige.

Og sånn er det med den saken…

primula2

Går det mot lysere tider? Halsen hvisker et tvilende: neeei, men primulaene på spisebordet roper: JAAA!!!

Stikkord: , , , ,

Legg igjen en kommentar

