Garterlac Dishcloth

Nå er «prøvekluten» min omsider helt ferdig.

Siden den var såpass liten (17×17) bestemte jeg meg for å strikke en kant rundt. Og det er jo ikke like motiverende som å lære en ny teknikk…

Men det måtte jo gjøres.

 

garterlac1

 

garterlac-dishcloth

 

Jeg tok opp 28 masker langs hver kant + en maske i hvert hjørne (=ca. 10 masker pr. trekant). Så strikka jeg annenhver omgang rett, og annenhver vrang. På alle rettomgangene økte jeg en maske på hver side av hjørnemaskene. Disse strikka jeg rett på alle omgangene, nærmest av «latskap» – fordi det da ble litt lettere å se hjørnene…

Jeg pleier å være hoppende utålmodig foran en ny along – denne gangen tar jeg det med knusende ro. Det er jo litt kjekt å bare glede seg til noe også. Ikke sant?

 

Og så har jeg jo litt annet å gjøre også…

Nei, nei, vi snakker fortsatt ikke om husarbeid…

Det er sjølsagt strikking. Jeg har klødd lenge i fingrene etter å prøve meg på Nereid Fingerless Gloves av Denise Sutherland. De er alldeles rålekre – og er enda en av «skattene» i gullgruva Ravelry!!!

Jeg vil gjerne lage dem i flerfarga garn, men «prøve-eksemplaret»  blir i petroleumsblå Silja. Mmmm… tror faktisk det skal bli riktig så fint – følg med, følg med!

Stikkord: ,

4 kommentar to “Garterlac Dishcloth”

  1. bestemor2 Says:

    Flott blogg du har.
    Har vært innom en gang før og.
    Kluten din ble flott.
    Må se å prøve jeg og.
    Ha en fin kveld.

  2. teshastrikk Says:

    Hei! Takk for det! Ja, du må bare prøve deg på den kluten – det er så moro å få til noe nytt!
    ;-)))

  3. Ann Karin Says:

    Kluten din blei knall fine.
    Rå lekkert mønster du hålle på med da.
    Glede meg til bilde komme.

  4. teshastrikk Says:

    Hei, Ann Karin! Ja, ikkje sant det e rålekkert! Nå e eg kommen te der så eg ska auka te tommelen. Mønsteret e nyyydelig einsfarga og…
    Natta!

Legg igjen en kommentar