Snowy Hat

Der sneik det seg inn ei lue til, gitt…

Rekker akkurat å melde fra om hendelsen før jeg skal benke meg foran TV’n og få med meg «Berlinerpoplene». Ikke det at jeg lurer på hvordan det går – for jeg har jo lest bøkene, og har ennå ikke tilgitt Anne B. Ragde helt for det hastverksarbeidet den … slutten.

Æsj… gløm det…

Lua som sneik seg inn er det andre av de to januarmønstrene i Luealongen på Hobbyboden. Jeg MÅTTE jo bare prøve begge oppskriftene! Og som vanlig: oppskrifta finnes gratis på gullgruva Ravelry… Bare se her: Snowy Hat.

Og oppskrifta er helt OK, den. Bortsett fra at snøkrystallmønsteret syns veldig lite, og kanskje spesielt på dette halvsyntetiske, lodne garnet. Det heter «Sissi» (Mohair look!) og er laga på Hovland Ullvarefabrikk (67% akryl,13% polyamid, 10% ull og 10% mohair). Grøss.

Det er noe jeg har hatt liggende lenge i «mine gjemmer» – og med god grunn ser det ut for…

let-it-snow

Stikkord: , , , ,

2 kommentar to “Snowy Hat”

  1. Tittei Says:

    Luen ble kjempesøt. Enig i at mønsteret blir borte, men det ble det på min også. Veldig synd. Eneste løsningen jeg har funnet er å strikke luen liten, slik at når den er i bruk så strekkes det litt og snøfnugget vises bedre.
    Kos deg videre alongen.

  2. teshastrikk Says:

    Ja, eller som jeg har sett noen gjøre: strikke mønsteret med perler i stedet for vrangmasker, men det blir jo noe annet…
    Ja, gjett om jeg skal kose meg med alongen!
    Vi «ses» nok…

Legg igjen en kommentar

