Teshas Baggy Lue

Nå har framgangsmåten vist seg vellykka på to prosjekt – både Tøtta og venninna hennes er fornøyde.
Siden jeg har fått så mange forespørsler om denne lua har jeg endelig somlet meg til å skrive ned oppskrifta.
Oppskrifta er skrevet ned i ettertid, så vær snill og gi meg beskjed viss du oppdager feil.

Jeg syns det er helt greit at du skriver ut både bilder og tekst til eget bruk, men viss andre er interessert i oppskrifta, vil jeg at du henviser til bloggen min.

TESHAS BAGGY LUE

Bruk garn som har str.f. ca.14 m = 10 cm.
Jeg har brukt både Gullgarn og Topp’t Tå fra Sparkjøp med pinner nr.5.

Legg opp 88 m. Strikk vrangbord 1r,1vr i ca. 4 1/2 cm.
Mønsteret går over to omganger:

  • 1.p: *1 r, 3 vr.*, gjenta ut omgangen.
  • 2.p: rett

Disse to omgangene gjentas til arbeidet måler 18 cm eller ønsket lengde.

Felling:

  • 1. omg.: *ssk (jeg har valgt å bruke den engelske måten å felle «vridd sammen» på, men du kan også strikke to vridd sammen), 2vr*, gjenta ut omgangen.
  • 2. og 3. omg.: uten felling, men følg «mønsteret» ( nå med to vr. mellom rettmaskene)
  • 4. omg.: *1r, 2 rette sammen*, gjenta ut omgangen.
  • 5. omg.: *1r,1 vr*, gjenta ut omgangen.
  • 6. omg.: ssk, ut omgangen.
  • 7. omg.: vr
  • 8. omg.: 2 rette sammen ut omgangen
  • 9. omg.: vr
  • 10. omg.: 2 rette sammen ut omgangen

Klipp av tråden og dra den gjennom de resterende maskene, fest.

P.S. : «Tøtta» fikk både skjerf og votter i samme mønster.

;-)))

brun-lue1
baggy-lue1
tk-votter1brunt-skjerf1

Stikkord: , , ,

Legg igjen en kommentar

