Tøfler, lue og en utfordring…

Tøflene av egen design: Tesha-tøflene har jeg ikke strikka på leeenge, men nå «måtte» jeg plutselig på grunn av en konkurranse jeg slengte meg på.

Disse er strikka i Safir på p. 4mm. Denne gang har jeg valgt å pynte tøflene med liksom-lisser av silkebånd kjøpt hos Søstrene Grene. Skikkelig søte, synes jeg… ;-)

Det gikk med nøyaktig ett nøste. Ikke en millimeter til overs!

Lua, Teshas Baggy lue, er også egen design og oppskrift, og ble til av samme årsak som tøflene.

Denne er strikka i Topp t’Tå, det gikk med litt over to nøster.

Begge oppskriftene kan du laste ned fra menyen til høyre viss du vil!

I det siste har jeg fått to utfordringer som det har drøyd litt med å få svart på, men her gjør jeg et lite forsøk på den første av dem, nemlig den fra Solis:

Spørsmålene fra Solis:

1. Hvem lærte deg å strikke eller hekle ?

Strikkinga er det nok mammaen min som har ansvaret for, i alle fall «første runde». Heklinga er sjøllært.

2. Hvor er det mest spesielle stedet du har utført hobbyen din ?

Ikke så mye spennende å hente her. Ferger, buss og bil er vel ikke så spennende? Eller forresten: Hva med på et ekte slott i Litauen??? Den duger!

3. Hvilken pinnestørrelse strikker du mest i ?

Definitivt 2,5mm.

4. Foretrekker du ull eller bomull ?

Ull – helt klart!

5. Hvem er favoritt forfatteren din ?

Oi! Før strikkinga tok siste rest av vett, forstand & fritid var jeg en dedikert leser. John Irving, Fay Weldon, Kate Morton, Isabel Allende, Dea Trier Mørch? Nei, jeg klarer ikke å velge…

6.Hva leser du  krim eller skjønnlitteratur?

Det har gått i bølger, like deler antageligvis. Hva regnes strikkebøker som???

7. Hvilket husdyr foretrekker du hund eller katt ?

Jeg er ikke et hundemenneske, for å si det sånn… Men vi hadde katter da ungene var små.

8. Strikker du gaver?

Gjett?!?

9. Hvor henter du inspirasjon fra?

Alt mulig! Kjøper tonnevis av strikkeblader og bøker uten at jeg nødvendigvis strikker så mye derfra…

Hovedinspirasjonskilden er nok Nettet, kanskje med Ravelry på topp og andre blogger som god nummer to.

10. Strikker du alene?

Ja, for det meste. Helst litt hver dag. Helst et par omganger av et eller annet hver morgen før jeg haster avgårde på jobb! Men jeg setter også stor pris på samstrikking, Svigers og jeg er gode på det til tider…

11. Hvorfor blogger du ?

Da jeg begynte var det mest for min egen del, som en slags dagbok kan man vel si? Etterhvert som jeg skjønte at andre faktisk viste interesse for det jeg drev på med kom også gleden over å dele!

Reglene er :
* Each tagged person must answer the 11 questions given them by their «tagger! and post it on their blogg.
* Then, choose 11 new people to tag and link them in your post
* Create 11 new questions for the people you tag to answer
* Go to their page and tell them they’ve been tagged !!!
* Do not tag back to the person who has already tagged you.

Nå har jeg fulgt første regel – og jeg velger å la det stoppe der. Enda jeg godt kunne tenke meg å bli bedre «kjent» med ganske mange av dere mine «bloggvenner» der ute!

Stikkord: , , , , , ,

10 svar til “Tøfler, lue og en utfordring…”

  1. Synnøve sier:

    Kule sokker! Jeg har også en slags sokkedille, men i mye mindre format! :-) Mye fint å se her, gitt! Ha en super torsdagskveld! Hilsen Synnøve

  2. Ingunn sier:

    Så fine de tøflene dine er! Nydelig farge og lekkert pyntebånd! Lua er også fin. Herlig med litt baggy luer. Kan nok hende jeg stikker innom igjen og «låner» mønster.

    Riktig god helg!

  3. litapita sier:

    Hmmmm… skal tro om ikke vi to har meldt oss på samme konkurranse. Jeg også måtte plutselig ;)

    Lykke til med bidragene – de var skikkelig fine begge to!

  4. Sommertid sier:

    Så fine tøfler da gitt, gjorde seg med silkebåndene i.
    Du får strikke videre, alltid mye fint å se inne hos deg.
    Ha ei fin dag videre :)

  5. Torunn sier:

    Flotte tøflar og hue. Det gjorde seg verkeleg med silkebanda på. Ønskjer deg ein fin søndag.

  6. Anne-Britt sier:

    Flotte tøfler, og fint med båndene.

  7. Charlotte sier:

    Jeg liker veldig godt den lua di! Skal strikke meg en å ha til vinteren! Vinteren er ikke så tung med kule strikkeplagg! :)

  8. frk.badegakk sier:

    Digger lua!!! Sååå kul! Tror jeg må lage en sånn når høsten nærmer seg. Håper jeg husker hvor jeg så den da;P

  9. mimouna sier:

    Så søte de tøflene ble! :D Fin lue også, god fasong på den. Og vi trenger visst noe varmt både på føtter og hode fortsatt, brrrr…

    Ha en god uke!

  10. Elisabeth sier:

    Knallfine tøfler!! Lua di har gitt inspirasjon til flere, mulig du så det i vinter blandt 1. klassingene på skolen. ;-)

Legg igjen en kommentar

Følg med

Få nye innlegg levert til din innboks.

Bli med 135 andre følgere

