Kom mai – du skjønne milde!

For ikke mange dagene siden måtte jeg sette på setevarmer når jeg kjørte til jobb.

A: Hvor fort kan egentlig værgudene bare ombestemme seg?

B: Hvor er den gode, gamle «middelvei»???

Ja, ja.  Jeg tåler egentlig ikke varme, men har lovt å ikke klage før om minst to uker!!!  Og da kan jo værgudene plutselig ha ombestemt seg…

Har hatt et par ekstrem-uker på jobb, så da har blitt lite blogging, men jeg har da «trøste-strikket» litt!

«De siste skal bli de første»:

I går ble jeg ferdig med mai-mysteriesokkene, Chiendent,  i Sockdown på Ravelry. Designeren er Rose Hiver, hun har mange stilige/lekre design!

Jeg har brukt Drops Fabel på p.2,5mm.

Disse er også med i Solid Socks – alongen, og par #50/52 i 52PPV, jippi!

Litt lenger tilbake i tid ligger dette mini-babyteppet & lua strikka i Babyull. Det er sånn innimellomstrikking, og blir lagt til side sammen med annet prematurstrikk med tanke på Amanda-prosjektet.

Flere sokker?

Jada, her er et par hytte-reservesokker i barnestørrelse strikka i diverse rester av Robust og Perfect:

Inspirert av den turkise lua i forrige innlegg ble denne gammelrosa lua til:

Det er det %&#»¤% garnet Drops Loves You jeg har brukt denne gangen også.

Jeg «forminska» oppskrifta jeg brukte til den blå lua, og det gikk med helt nøyaktig ett nøste. Denne passer nok til Lillesøster, tenker jeg. Forhåpentlig matcher den den lekre jakka Vesla fikk av onkel?

Ja, og så var det sokker, da! ;-)

Enda et par til min motorsyklende venninne, hun trenger sokker, jeg trenger sokker å strikke… Vinn-vinn!

Disse er strikka i Silja, et helt OK sokkegarn i «mellom»-klassen:

Disse er også «hjemmesnekra», strikka fra tåa og opp. Jeg har tatt utgangspunkt i et «diagonal lace»- mønster og har gitt sokkene navnet «Biker’s Track» – motorsykkelspor.

Nå skal sokkene snart pakkes pent sammen i lag med det andre paret – noen har snart bursdag!!! Hysj…

Det var forresten første gang min strikkende mamma så at jeg strikket fra tåa og opp. Man kan trygt si at hun ikke trodde sine egne øyne!!! «Jamenn, jamenn… du strikker jo oppover, og tåa er der – og den er ferdig??? Hva er det egentlig du gjør?»

En lattermild datter fant fluksens en rundpinne og litt garn og improviserte en liten demonstrasjon. Men bortsett fra et imponert: «så lurt!» tror jeg ikke det blir mammas foretrukne sokkestrikkemåte. Det var noe med å lære gamle hunder å gjø…

Stikkord: , , , , , , , , , , , , ,

8 kommentar to “Kom mai – du skjønne milde!”

  1. Ingunn Says:

    Så flink du har vært. Mange fine sokkepar og lekre luer! Og så det søte babyteppet! Jeg tror nok jeg er enig med mor. Sokkene strikkes fremdeles på «gammelmåten».

    Ønsker deg ei fin pinsehelg!

  2. Randi Says:

    Jøss, så imponerende du er med sokkestrikkingen din.
    Tenk det – bare 2 par igjen!!!!!

  3. Torunn Says:

    Så masse fint du har strikket!!

  4. Charlotte Says:

    Wow, for en oppdatering! Du har jo virkelig ikke ligget på latsiden :) S

  5. Sommertid Says:

    Det å lære gamle hunder å gjø osv..er ikke bare bare. Selv så får jeg «rare blikk» når jeg strikker 2 sokker på èn gang og enda verre om jeg også strikker de fra tåa opp…men men..kan man det så er det jo himla enkelt..syns vi ;)

    Flotte sokker maimysteriesokkene, morsomt å være med på slike mysterier. Ser du har fått laget litt mer også. Du er flink med pinnene.
    Håper du får en fin fin pinse, med mye kos med og uten strikketøy i hendene :)

  6. petronella Says:

    Så flink du er. Sokkene dine er alltid lekre
    Og det prematursettet var bare praktfullt. Lua ble jo også vellykket – enda tross det #%%%$£ garnet.. :-)

  7. Marit Says:

    Du er en reser med sokker.
    Mye fint ellers og. Teppet og lua til Amandaprosjektet blir nok å varme en liten som trenger det.
    Ønsker en fin og solfyllt pinse.

  8. Bodil Says:

    Her var det mykje fint. Nydelege sokkar du strikkar. Fortsatt god pinse.

Legg igjen en kommentar

Følg

Få nye innlegg levert til din innboks.

Bli med 168 andre følgere

